Ajutor - operator economic

Manual de utilizare

 

 

Găsiți mai jos un ghid complet de utilizare a aplicatiei.

Vom imbunătăți continuu această pagina pentru a elimina toate neclaritățile în utilizare.

 

Ajutor – operator economic

Manual de utilizare

Acest manual detaliază pașii care trebuie urmați pentru utilizarea Platformei „Ridis”. Aceasta este Platforma de generare de identificatori pentru operatori economici, puncte de lucru, utilaje, identificatori unitari și identificatori agregați

Cuprins

Accesare platformei de către Operatorii Economici Înregistrați la Producatori Importatori Distribuitori
Funcționalități generale - Operatorii Economici Înregistrați la Producatori Importatori Distribuitori

Accesarea platformei de către Operatori Economici înregistrați la Vânzare cu Amănuntul

Accesarea platformei se face utilizând următoarea adresă: www.ridis.ro.

În continuare vom arăta cum se recuperează parola uitată (în cazul în care operatorul economic este deja înregistrat), cum se recuperează adresa de email (în cazul în care nu mai există certitudinea emailului utilizat) și cum se înregistrează un utilizator care activează ca societate comercială sau orice altă formă de operator economic înregistrată la Registrul Comerțului și care are ca obiect de activitate vânzarea cu amănuntul a produselor din tutun.

Recuperare parolă

În situația în care utilizatorul nu își reamintește parola va trebui să urmeze pașii evidențiați în imaginile de mai jos.

Fereastră Login / Înregistrare -> Ați uitat parola? -> Fereastră Resetare Parolă -> Introducere adresă email

Recuperare adresă email

În situația în care utilizatorul nu își reamintește adresa de email utilizata la înregistarea pe platformă va trebui să urmeze pașii evidențiați în imaginile de mai jos.

Fereastră Login / Înregistrare -> Ați uitat email-ul? -> Introduceți CUI în bara de căutare -> Descoperiți emailul din sugestia prezentată

Înregistrare utilizator

În situația în care utilizatorul nu este înregistrat, se va selecta opțiunea de înregistrare care este particularizată pentru operatori economici de tip retailer (vânzare cu amănuntul), respectiv pentru producători, distribuitori și importatori.

Utilizatorul va completa toate câmpurile din cadrul formularului de înregistrare:

  • Nume – datele introduse trebuie să fie doar din litere;
  • Prenume–  datele introduse trebuie să fie doar din litere;
  • Email – adresa de email trebuie să fie validă deoarece se va solicita confirmarea adresei de email;
  • Parola – trebuie să conțină minim o literă mare, o literă mică, un număr și minim 8 caractere;
  • Confirmare parolă – parola trebuie să coincidă cu cea introdusă în câmpul de parolă.

Se va finaliza înregistrarea prin apăsarea butonului de înregistrare.

Utilizatorului i se va trimite pe email confirmarea contului creat și adresa (link-ul) de activare al acestuia. Totodată utilizatorul va avea posibilitatea de a retransmite codul de verificare în cazul în care emailul nu a fost recepționat cu succes. ←CUPRINS 

Fereastră Login / Înregistrare -> Înregistrare -> Fereastră Înregistrare 

Email -> Parolă -> Confirmare parolă -> Apăsare „Înregistrare” -> Verificarea contului trimis la adresa de email -> Reîntoarcere în fereastra de login și introducerea email și parolă alese -> Apăsare „Autentificare”

Accesul în aplicație – Dashboard

După Autentificare, aplicația va deschide ecranul de mai jos (dashboard). În partea de sus, în stânga, pe banda alba care conține logo RIDIS, se observă meniul hamburger (3 linii orizontale). Tot pe această bandă se observă în dreapta, iconița clopot pentru notificările destinate acestui utilizator care vor provenii de la sistem și iconița formată din patru dreptunghiuri care va deschide chiar acest dashboard.

Imediat dedesubt, observăm o banda albă în care sunt evidențiați pașii (etapele) ce trebuie parcurse pentru a înregistra operatorul economic. Fiecare etapă care nu este parcursă are un cerc portocaliu cu semnul mirării ca să avertizeze asupra acestui lucru .

Dedesubt observăm modulul de înregistrare operatorul economic iar în dreapta lui modul de înregistrare a punctului de lucru al operatorului economic. Pentru început trebuie înregistrat operatorul economic. După înregistrarea acestuia, va deveni activ și butonul de înregistrare a punctului de lucru.

Configurare organizație curentă

Dacă apăsăm butonul de meniu la utilizatorului (iconița hamburger), din partea dreaptă va apare un meniu în care avem următoarele opțiuni: să ne deconectam din aplicație, să accesăm secțiune Termeni și condiții, să schimbăm limba, să completăm detaliile oragnizației sau să ne întoarcem înapoi în lista de cazuri.

Câmpurile obligatorii de completat sunt marcate cu “*”și sunt necesare pentru finalizarea înregistrării.

Câmpurile obligatorii sunt:

  • Nume ;
  • Acronim/CUI;
  • Email;

După completarea datelor obligatorii vom putea apăsa butonul salvează. ←CUPRINS 

Înregistrarea operatorului economic

Pentru înregistrarea operatorul economic vom apăsa butonul „Adaugă operator economic”. Acesta va deschide o pagina în care sunt trecute condițiile pe care trebuie să le acceptați pentru a continua procesul de înregistrare.

După „Acceptarea” condițiilor, se va deschide un formular în care trebuie să completăm minim câmpurile obligatorii. Mai jos este dat un exemplu. După ce s-au completat câmpurile obligatorii, se va activa și butonul „Salvează”.

Validarea datelor introduse și trimirea lor în sistem.

După introducerea datelor, acestea pot fi verificate apăsănd în mijlocul documentului „Confirmare înregistrare operator economic”. Pentru a modifica anumite date va trebui să apăsăm butonul de Editare rotund verde din partea dreaptă sus a documentului.

Pentru a trimite datele vom apăsa butonul „Trimitere” si vom apăsa butonul „Da” (dacă aceasta este opțiunea noastră) în fereastra de confirmare „Execută acțiune”.

După trimiterea datelor se observă mai jos, că s-a emis EO ID LECNIxxxxxx unic pentru fiecare operator înregistrat. Deasemenea, mai este posibila Editarea datelor atât timp cât operatorul are cont activ pe platformă. Daca vom edita datele va trebui să le salvăm la sfârșit, iar apoi să le trimitem , așa cum s-a arătat mai sus.

În partea de sus se observă un buton de „Dezactivare operator economic”. Acesta poate fi folosit în cazul în care dorim să dezactivăm operatorul economic. Dupa apăsarea pe buton veți observa un câmp în care trebuie să introduceți motivul dezactivarii. În cazul in care a fost adăugat si un punct de lucru, dezactivarea operatorului economic poate fi făcută doar după dezactivarea punctului de lucru înregistrat. O atenționare va apărea la incercare a de dezactivare, ca în imaginea de mai jos

Odată ce am terminat înregistrarea operatorul economic ne putem întoarce în ecranul principal fie apăsând pe logo RIDIS, fie apăsând pe iconița din partea dreaptă sus cu patru dreptunghiuri (dashboard), fie apăsând pe butonul închide caz „x” din partea dreaptă sus. Aici vom observa ca operatorul economic a fost înregistrat, dar că există o problem evidențiată cu roșu, și anume ca nu are înregistrat un punct de lucru.

Înregistrarea punctului de lucru

Odată cu înregistrarea operatorul economic observăm că butonul „Adaugă punct de lucru” este activ și vom apăsa pe el ca să demarăm acest proces. Acesta va deschide o pagina în care sunt trecute condițiile pe care trebuie să le acceptați pentru a continua procesul de înregistrare.

După „Acceptarea” condițiilor, se va deschide un formular în care trebuie să completăm minim câmpurile obligatorii. Mai jos este dat un exemplu. După ce s-au completat câmpurile obligatorii, se va activa și butonul „Salvează”.

Validarea datelor introduse și trimirea lor în sistem.

După introducerea datelor, acestea pot fi verificate apăsând în mijlocul documentului „Confirmare înregistrare punct de lucru”. Pentru a modifica anumite date va trebui să apăsăm butonul de Editare rotund verde din partea dreaptă sus a documentului.

Pentru a trimite datele vom apăsa butonul „Trimitere” si vom apăsa butonul „Da” (dacă aceasta este opțiunea noastră) în fereastra de confirmare „Execută acțiune”.

După trimiterea datelor se observă mai jos, că s-a emis EO ID LECNIxxxxxx unic pentru fiecare operator înregistrat. Deasemenea, mai este posibila Editarea datelor atât timp cât operatorul are cont activ pe platformă. Daca vom edita datele va trebui să le salvăm la sfârșit, iar apoi să le trimitem , așa cum s-a arătat mai sus.

În partea de sus se observă un buton de „Dezactivare punct de lucru”. Acesta poate fi folosit în cazul în care dorim să dezactivăm punctul de lucru. Dupa apăsarea pe buton veți observa un câmp în care trebuie să introduceți motivul dezactivarii.

Odată ce am terminat înregistrarea punctului de lucru ne putem întoarce în ecranul principal fie apăsând pe logo RIDIS, fie apăsând pe iconița din partea dreaptă sus cu patru dreptunghiuri (dashboard), fie apăsând pe butonul închide caz „x” din partea dreaptă sus

Totodată, observăm în imaginea de mai jos, că toate etapele înregistrarii sunt acum complete si „verzi”. De  asemenea observăm că apăsarea pe iconița de notificări prezintă într-o fereastră pop-up ultimele notificări.

La final observăm că butoanele „Adaugă operator economic” și „Adaugă punct de lucru” rămân în continuare active și putem adăuga pe un utilizator inregistrat, mai mulți operatori economici și mai multe puncte de lucru

Accesarea platformei de către Operatori Economici înregistrați la Producători Importatori Distribuitori

Pentru accesare platformei de către operatorii economici care se vor înregistra ca Producători, Importatori sau Distribuitori vor trebui sa apese pe opțiunea Producatori, Importator, Distribuitori. Aceasta îi va reruta către o alta fereastră de login unde vor trbui să facă înregistrarea propriu-zisă.

Funcționalități generale – Operatorii Economici Înregistrați la Producatori Importatori Distribuitori

Această secțiune descrie funcționalitățile generale ale platformei Ridis

 

Meniu principal

 

Meniul principal al aplicației se accesează folosind icoana din partea stângă, sus („hamburger menu”), lângă butonul Creează caz.

În cadrul acestuia utilizatorul poate să acceseze următoarele resurse:


  • Cazurile mele;
  • Organizația curentă;
  • Selector de limbă;
  • Termeni și condiții;
  • Deconectare;

Pentru configurarea organizației curente, doar 3 câmpuri sunt obligatorii:


  • Nume;
  • Acronim/CUI;
  • Adresă email;

 ←CUPRINS 

Căutare avansată

În cadrul platformei există o serie de filtre și metode de  regăsire rapidă a cazurilor din sistem. În meniul principal se poate selecta butonul/icoana de căutare avansată (lupă) aflat în partea dreaptă sus.

După apăsarea pe butonul de căutare avansată, se va deschide meniul de căutare avansată, așa cum se vede mai jos. În continuare vom descrie căteva din filtere acestui meniu.

Criteriile de căutare avansată sunt:

  • Servicii;

Opțiunile de servicii sunt cele specifice implementării Ridis, așa cum sunt ele prezentate în imaginea de mai jos:

  • Generare Serii Agregate;
  • Generare Serii Unitare;
  • Înregistrare Operatori Economici;
  • Înregistrare Punct de Lucru;
  • Înregistrare utilaj.   ←CUPRINS 
  • Utilizatori;

Va afișa toți utilizatorii din cadrul subgrupul curent selectat (compania din care face parte utilizatorul conectat).

  • Importanța;

Importanțacazurilor configurată de către utilizator:

    • Neimportant;
    • Important;
    • Foarte important;
  • Criticalitatea;

Criticalitatea cazurilor configurată de către utilizator:

    • Critic;
    • Necritic
  • Statusul cazurilor;

Opțiuni disponibile:

    • Nou;
    • Închis;
    • Deschis
  • Data ultimei modificări produse asupra cazului;

Opțiuni disponibile:

    • Oricând;
    • Ultima oră;
    • Ultimele 24 de ore;
    • Ultima săptămână;
    • Ultima lună;
    • Ultimul an;
    • Interval personalizat.

La selectarea unui interval personalizat, utilizatorul va avea la dispoziție următoarele opțiuni:

În urma selectării opțiunilor de căutare se poate salva acest filtru. Filtrul este util pentru căutări ulterioare. Butonul de Salvează filtru este în partea de sus dreapta, lângă butonul Caută

Filtrul proaspăt salvat se poate observa în meniu, apăsând butonul Adaugă.

De asemenea, se poate selecta pentru activarea căutării predefinite.

Notificări

Aplicația va afișa notificări în timp real în funcție de specificul cazurilor, atât în modulul de notificări care este permanent pe ecran, în dreapta ferestrei de afișare a cazurilor, cât și prin apăsarea iconiței de notificări (clopot) în partea sus dreapta. Aceast buton poate fi foloit pentru a vedea notificări și atunci când nu suntem in ecranul principal

Managementul cazurilor

Această secțiune descriere elementele generale din cadrul platformei ce țin de managementul cazurilor de utilizare din cadrul soluției Ridis.

 

Vizualizarea cazurilor

După conectarea la Ridis, utilizatorul va fi redirecționat către pagina principală. În secțiunea „Cazurile mele” se pot vedea toate cazurile înregistrate anterior precum și statusul acestora.

În partea dreaptă a ecranului se regăsește panoul de notificări  generate de cazurile în lucru.       ←CUPRINS 

Crearea cazurilor

Crearea unui nou caz se realizează prin apăsarea butonului Creează caz. Este disponibilă crearea următoarelor tipuri de cazuri:

 

  • Înregistrare Operatori Economici;
  • Înregistrare Punct de Lucru;
  • Înregistrare Utilaj;
  • Generare Serii Unitare;
  • Generare Serii Agregate.

Constângeri de securitate

În cadrul platformei există 3 roluri principale:

  • Producător;
  • Importator;
  • Distribuitor

În funcție de rolul utilizatorului, acesta poate adăuga diferite tipuri de cazuri. Regulile principale de creare a cazurilor sunt prezentate mai jos.

  • Toate rolurile pot adăuga cazuri de tip Operatori Economic și puncte de lucru;
  • Cazurile de tip utilaj pot fi adăugate doar de către producători;
  • Generarea codurilor unitare și agregate poate fi făcută de către Producători, Importatori și Distribuitori. ←CUPRINS

Managementul Operatorilor economici

Acest caz de utilizare tratează procesul de înregistrare al operatorilor economici implicați în comerțul cu produse din tutun, inclusiv pentru import, producție si distribuție.

Operatorii economici solicită CNIN  prin intermediul platformei Ridis  emiterea unui cod de identificare al operatorului economic. Solicitarea trebuie sa conțină datele menționate în Regulamentul CE 574/2018. ←CUPRINS 

 

Înregistrare operator economic

 

Pentru înregistrarea unui nou operator economic se alege opțiunea  “ Înregistrare operatori economici” (IOE).

Înainte de a fi redirecționat către formularul de înregistrare a noului operator economic, este necesară acceptarea termenilor și condițiilor de înregistrare.

După acceptarea acestora, în partea de sus, se poate observa tipul cazului, starea cazului (nou, deschis, închis), persoana care a creat cazul și data creării acestuia. Mai jos observăm un exemplu de completare a datelor obligatorii în urma carora butonul Salvează a devenit activ.

În partea dreaptă sus există butonul de închidere a cazului care redirecționează utilizatorul către pagina cu lista de cazuri. 

În panoul din stânga se regăsesc detalii legate de caz precum:

  • Numărul cazului;
  • Persoane responsabile în execuția cazului.

Modificarea importanței cazului se poate face acționând icoana specifică, săgeata colorată din stânga numărului cazului 

După salvare formularului utilizatorul e redirecționat către pagina Confirmare înregistrare date, unde vom face validarea datelor introduse. Dacă dorim să modificăm vreuna din datele introduse, vom apăsa pe butonul verde rotund de Editare, care ne va întoarce înapoi în pagina de introducere date unde vom putea face modificările.

Utilizatorul verifică toate datele introduse pentru a le valida și pentru a putea fi înregistrate în registrul European al operatorilor economici. Vizualizarea tuturor datelor introduse se realizează prin apăsarea în mijlocul documentului.

Dacă toate datele au fost introduse corect se trimite solicitarea de înregistrare a operatorului economic prin apăsarea butonului de “Trimitere”  care va deschide o fereastră cu un mesaj de confirmare. ←CUPRINS

Corecție date operator economic

În cazul în care au fost introduse datele în mod eronat, acestea se pot edita prin apăsarea butonului de editare ce va redirecționa utilizatorul pe pagina de editare a operatorului economic.

După completarea datelor, se salvează formularul și se validează datele introduse prin apăsarea butonului de trimitere către registrul European al operatorilor economici.

Generarea codului operatorului economic

Dacă datele completate sunt valide, există posibilitatea de trimitere a datelor în registrul European. La trimitere se generează un cod de identificare al operatorului economic EO ID conform politicii de generare a identificatorilor operatorilor economici a CNIN și se actualizează registrul European.

Dezactivarea operatorului economic

În cazul în care se dorește dezactivarea unui operator economic înregistrat anterior, acest lucru se poate realiza prin apăsarea butonului “Dezactivarea operator economic”.

Această opțiune va deschide o fereastră de completare a detaliilor de dezactivare.

Odată completată cererea de dezactivare, utilizatorul va fi redirecționat către pagina de istoric al cazului și se va acționa butonul de trimitere care va finaliza dezactivarea operatorului economic.

După finalizarea dezactivării operatorului economic, cazul va fi închis. ←CUPRINS 

 

Filtrarea cazurilor de tip „Operator economic”

Cazurile de tip “Înregistrare Operator Economic” vor avea următoarele caracteristici de filtrare:

  • Stare;
  • Importanțăi;
  • Responsabil ;
  • Nr. caz;
  • Email;
  • Cod EO;
  • Dată început;
  • Nume, etc

Caracteristicile de afișare pentru acest tip de caz pot fi configurate de fiecare utilizator în parte după cum se poate vedea în figura de mai jos. Coloanele pot fi mutate apăsând iconița „trei linii”, iar selecția coloanelor pe care dorim să le vedem vor trebui bifate iar apoi apăsat butonul Salvează.

 

Starea cazurilor de tip „Operator economic”

Cazurile de tip “Operator economic” pot avea 3 stări care semnifică:

    • Nou– cazul a fost creat, dar:
      • nu au fost introduse date,
      • au fost introduse date, dar nu s-a apăsat butonul „Salvează”;
      • au fost introduse date, au fost salvate, dar nu s-a apăsat butonul „Trimite”
    • Deschis – cazul a fost creat, s-au completat datele necesare, datele au fost salvate, s-a apăsat butonul „Trimite” și datele au fost înregistrate în Registrul European;
    • Închis– cazul a fost creat si trimis, datele au fost înregistrate în Registrul European, dar ulterior Operator economic a fost Dezactivat;

Managementul Punctelor de lucru

Acest caz de utilizare tratează procesul de înregistrare al punctelor de lucru aparținând operatorilor economici, implicate în comerțul cu produse din tutun, de la fabricare până la primul punct de vânzare cu amănuntul. ←CUPRINS 

 

Înregistrare punct de lucru

 

Pentru înregistrarea punctului de lucru se alege opțiunea “Înregistrare Punct de Lucru” (IPL).

Înainte de a fi redirecționat către formularul de înregistrare a noului punct de lucru, este necesară acceptarea termenilor și condițiilor de înregistrare.

După acceptarea acestora, în partea de sus, se poate observa tipul cazului, starea cazului (nou, deschis, închis), persoana care a creat cazul și data creării acestuia. Mai jos observăm un exemplu de completare a datelor obligatorii în urma carora butonul Salvează a devenit activ.

În partea dreaptă sus există butonul de închidere a cazului care redirecționează utilizatorul către pagina cu lista de cazuri. 

În panoul din stânga se regăsesc detalii legate de caz precum:

  • Numărul cazului;
  • Persoane responsabile în execuția cazului.

Modificarea importanței cazului se poate face acționând icoana specifică, săgeata colorată din stânga numărului cazului 

După salvare formularului utilizatorul e redirecționat către pagina Confirmare înregistrare date, unde vom face validarea datelor introduse. Dacă dorim să modificăm vreuna din datele introduse, vom apăsa pe butonul verde rotund de Editare, care ne va întoarce înapoi în pagina de introducere date unde vom putea face modificările.

Solicitarea trebuie sa conțină datele obligatorii, conform Regulamentului CE 574/2018.

Utilizatorul va putea valida datele introduse pentru punctul de lucru prin apăsarea butonul de trimitere care va publica datele în registrul European.

Utilizatorul verifică toate datele introduse pentru a le valida și pentru a putea fi înregistrate în registrul European al operatorilor economici. Vizualizarea tuturor datelor introduse se realizează prin apăsarea în mijlocul documentului.

Dacă toate datele au fost introduse corect se trimite solicitarea de înregistrare a punctului de lucru prin apăsarea butonului de “Trimitere”  care va deschide o fereastră cu un mesaj de confirmare. ←CUPRINS

După trimiterea cereri, Ridis generează un cod de identificare al punctului de lucru conform politicii CNIN de generare a codurilor punctelor de lucru. ←CUPRINS

Corecție date punct de lucru

Prin acționarea butonului de editare a punctului de lucru, utilizatorul va fi redirecționat în ecranul de editare al punctului de lucru.

Orice modificare a detaliilor punctului de lucru, necesită și o trimitere a datelor în registrul European.

Generarea codului punctului de lucru

Dacă datele completate sunt valide, există posibilitatea de trimitere a datelor în registrul European. La trimitere se generează un cod de identificare al punctului de lucru F ID conform politicii de generare a identificatorilor operatorilor economici a CNIN și se actualizează registrul European.

Dacă datele completate sunt valide, acestea pot fi trimise în registrul European. Trimiterea  generează și un cod de identificare al punctului de lucru conform politicii de generare a identificatorilor punctelor de lucru a CNIN.

Dezactivarea punctului de lucru

În cazul în care se dorește dezactivarea unui punct de lucru, acesta se realizează prin acționarea butonului “Dezactivare punct de Lucru”.

Această opțiune va deschide o fereastră de completare a detaliilor de dezactivare.

După finalizarea dezactivării operatorului economic, cazul va fi închis. ←CUPRINS 

Filtrarea cazurilor de tip „Punct de lucru”

Cazurile de tip “Înregistrare Punct de Lucru” vor avea următoarele caracteristici de filtrare:

  • Importanța;
  • Numărul cazului;
  • Cod EO – cod operator economic;
  • COD F – cod punct de lucru;
  • Tip F – tip punct de lucru;
  • Status

Starea cazurilor de tip „Punct de lucru”

Cazurile de tip “Punct de lucru” pot avea 3 stări care semnifică:

    • Nou– cazul a fost creat, dar:
      • nu au fost introduse date,
      • au fost introduse date, dar nu s-a apăsat butonul „Salvează”;
      • au fost introduse date, au fost salvate, dar nu s-a apăsat butonul „Trimite”
    • Deschis – cazul a fost creat, s-au completat datele necesare, datele au fost salvate, s-a apăsat butonul „Trimite” și datele au fost înregistrate în Registrul European;
    • Închis– cazul a fost creat si trimis, datele au fost înregistrate în Registrul European, dar ulterior Punct de lucru a fost Dezactivat;

Managementul Părților Utilajelor

Acest caz de utilizare tratează procesul de înregistrare al utilajelor aparținând producătorilor implicați în comerțul cu produse din tutun.←CUPRINS 

 

Înregistrare componentă (parte) utilaj

 

Din cadrul meniului principal se alege opțiunea “Înregistrare Utilaj” (IU).

Înainte de a fi redirecționat către formularul de înregistrare a utilajului, este necesară acceptarea termenilor și condițiilor de înregistrare.

După acceptarea acestora, în partea de sus, se poate observa tipul cazului, starea cazului (nou, deschis, închis), persoana care a creat cazul și data creării acestuia. Mai jos observăm un exemplu de completare a datelor obligatorii în urma carora butonul Salvează a devenit activ.
Pentru adăugarea unei componente de utilaj este obligatoriu să deselectam bifa pentru câmpul ”Utilaj”

După deselectarea bifei pentru câmpul ”Utilaj” vor fi afișate câmpurile ce trebuie completate pentru întregistarea unei componente de utilaj.
După completarea informațiile depre partea utilajului apasați butonul ”SALVEAZĂ” pentru a salva informațiile.

După salvare formularului utilizatorul este redirecționat către pagina Confirmare înregistrare date, unde vom face validarea datelor introduse. Dacă dorim să modificăm vreuna din datele introduse, vom apăsa pe butonul verde rotund de Editare, care ne va întoarce înapoi în pagina de introducere date unde vom putea face modificările.

Solicitarea trebuie sa conțină datele obligatorii, conform Regulamentului CE 574/2018.
Utilizatorul va putea valida datele introduse pentru Parte a unui Utilaj prin apăsarea butonul de trimitere care va publica datele în registrul European.
Utilizatorul verifică toate datele introduse pentru a le valida și pentru a putea fi înregistrate în registrul European al operatorilor economici. Vizualizarea tuturor datelor introduse se realizează prin apăsarea în mijlocul documentului.

Dacă toate datele au fost introduse corect se trimite solicitarea de înregistrare a utilajului prin apăsarea butonului de “Trimitere”  care va deschide o fereastră cu un mesaj de confirmare. ←CUPRINS

Corecție date componentă utilaj

Prin acționarea butonului de editare a datelor unei componente de utilaj, utilizatorul va fi redirecționat în ecranul de editare al datelor componentei.
Orice modificare a detaliilor punctului de lucru, necesită și o trimitere a datelor în registrul European.

Generarea codului M ID de componentă a unui utilaj

Dacă datele introduse sunt valide, se poate acționa butonul de trimitere a datelor în registrul European. Această trimitere generează un cod de identificare al componentei utilajului M ID conform politicii CNIN de generare a identificatorilor de utilaj.

M ID -ul generat în urma trimierii înregistrării în registrul European va fi folosit mai departe în definirea partilor utilajului atunci cand se va înregistra utilajul.←CUPRINS

Dezactivare utilaj

În cazul în care se dorește dezactivarea unui utilaj, acesta se realizează prin acționarea butonului “Dezactivare utilaj”.

După finalizarea dezactivării operatorului economic, cazul va fi închis. ←CUPRINS 

Filtrarea cazurilor de tip „Utilaj”

Cazurile de tip “Înregistrare Utilaj” vor avea următoarele caracteristici de filtrare:

  • Importanța;
  • Numărul cazului;
  • Cod EO – cod operator economic ;
  • COD F – cod punct de lucru;
  • COD M – cod utilaj;
  • Producător;
  • Număr utilaj;
  • Status
  • Utilaj – marcator dacă înregistrarea este pentru un utilaj sau o componentă a unui utilaj

Starea cazurilor de tip „Utilaj”

Cazurile de tip “Utilaj” pot avea 3 stări care semnifică:

    • Nou– cazul a fost creat, dar:
      • nu au fost introduse date,
      • au fost introduse date, dar nu s-a apăsat butonul „Salvează”;
      • au fost introduse date, au fost salvate, dar nu s-a apăsat butonul „Trimite”
    • Deschis – cazul a fost creat, s-au completat datele necesare, datele au fost salvate, s-a apăsat butonul „Trimite” și datele au fost înregistrate în Registrul European;
    • Închis– cazul a fost creat si trimis, datele au fost înregistrate în Registrul European, dar ulterior Utilaj a fost Dezactivat;

Managementul Utilajelor

Acest caz de utilizare tratează procesul de înregistrare al utilajelor aparținând producătorilor implicați în comerțul cu produse din tutun.←CUPRINS 

 

Înregistrare utilaj

Din cadrul meniului principal se alege opțiunea “Înregistrare Utilaj” (IU).

Înainte de a fi redirecționat către formularul de înregistrare a utilajului, este necesară acceptarea termenilor și condițiilor de înregistrare.

După acceptarea acestora, în partea de sus, se poate observa tipul cazului, starea cazului (nou, deschis, închis), persoana care a creat cazul și data creării acestuia.

Pentru a înregistra un utilaj, eset obligatoriu să fie bifat câmpul ”Utilaj”

Dacă utilajul este compus din părți, trebuie bifat câmpul ”Utilaj compus din parți”. După bifarea câmpului, părțile utilajulul pot fi adaugate print click pe butonul ”Adaugă”

În câmpul pentru parte a utilajului trebuie adaugat M ID-ul obținut în urma înregistrării parții utilajului.

Pentru a se adăuga mai multe părți ale utilajului sa face apasă butonul ”Adaugă” și se introduc MID-urile obținute în urma înregistrării acestora.

În partea dreaptă sus există butonul de închidere a cazului care redirecționează utilizatorul către pagina cu lista de cazuri.
În panoul din stânga se regăsesc detalii legate de caz precum:
• Numărul cazului;
• Persoane responsabile în execuția cazului.
Modificarea importanței cazului se poate face acționând icoana specifică, săgeata colorată din stânga numărului cazului.

După salvare formularului utilizatorul e redirecționat către pagina Confirmare înregistrare date, unde vom face validarea datelor introduse. Dacă dorim să modificăm vreuna din datele introduse, vom apăsa pe butonul verde rotund de Editare, care ne va întoarce înapoi în pagina de introducere date unde vom putea face modificările.

Solicitarea trebuie sa conțină datele obligatorii, conform Regulamentului CE 574/2018.
Utilizatorul va putea valida datele introduse pentru punctul de lucru prin apăsarea butonul de trimitere care va publica datele în registrul European.
Utilizatorul verifică toate datele introduse pentru a le valida și pentru a putea fi înregistrate în registrul European al operatorilor economici. Vizualizarea tuturor datelor introduse se realizează prin apăsarea în mijlocul documentului.
Dacă toate datele au fost introduse corect se trimite solicitarea de înregistrare a utilajului prin apăsarea butonului de “Trimitere” care va deschide o fereastră cu un mesaj de confirmare.

Dacă datele completate sunt valide, acestea pot fi trimise în registrul European. Trimiterea generează și un cod de identificare al punctului de lucru conform politicii de generare a identificatorilor punctelor de lucru a CNIN.←CUPRINS

Corecție date utilaj

Prin acționarea butonului de editare a datelor utilaj, utilizatorul va fi redirecționat în ecranul de editare al datelor utilaj.
Orice modificare a detaliilor punctului de lucru, necesită și o trimitere a datelor în registrul European.

Generarea codului de utilaj

Dacă datele introduse sunt valide, se poate acționa butonul de trimitere a datelor în registrul European. Această trimitere generează un cod de identificare al utilajului M ID conform politicii CNIN de generare a identificatorilor de utilaj.

Dezactivare utilaj

În cazul în care se dorește dezactivarea unui utilaj, acesta se realizează prin acționarea butonului “Dezactivare utilaj”.

După finalizarea dezactivării operatorului economic, cazul va fi închis. ←CUPRINS 

Filtrarea cazurilor de tip „Utilaj”

Cazurile de tip “Înregistrare Utilaj” vor avea următoarele caracteristici de filtrare:

  • Importanța;
  • Numărul cazului;
  • Cod EO – cod operator economic ;
  • COD F – cod punct de lucru;
  • COD M – cod utilaj;
  • Producător;
  • Număr utilaj;
  • Status
  • Utilaj – marcator dacă înregistrarea este pentru un utilaj sau o componentă a unui utilaj

Starea cazurilor de tip „Utilaj”

Cazurile de tip “Utilaj” pot avea 3 stări care semnifică:

    • Nou– cazul a fost creat, dar:
      • nu au fost introduse date,
      • au fost introduse date, dar nu s-a apăsat butonul „Salvează”;
      • au fost introduse date, au fost salvate, dar nu s-a apăsat butonul „Trimite”
    • Deschis – cazul a fost creat, s-au completat datele necesare, datele au fost salvate, s-a apăsat butonul „Trimite” și datele au fost înregistrate în Registrul European;
    • Închis– cazul a fost creat si trimis, datele au fost înregistrate în Registrul European, dar ulterior Utilaj a fost Dezactivat;

Managementul Generarii seriilor unice unitare

Acest caz de utilizare tratează procesul de generare a identificatorilor la nivel agregat către producători, importatori și distribuitori..←CUPRINS  

Solicitare identificatori de nivel unitar

Utilizatorul selectează opțiunea de Generare Serii Unice Unitare și este redirecționat către formularul de solicitare a codurilor unice.

Înainte de a fi redirecționat către formularul de generare serii unice, este necesară acceptarea termenilor și condițiilor de înregistrare.

După acceptarea acestora, în partea de sus, se poate observa tipul cazului, starea cazului (nou, deschis, închis), persoana care a creat cazul și data creării acestuia. Mai jos observăm un exemplu de completare a datelor obligatorii în urma carora butonul Salvează a devenit activ.

În partea dreaptă sus există butonul de închidere a cazului care redirecționează utilizatorul către pagina cu lista de cazuri. 

În panoul din stânga se regăsesc detalii legate de caz precum:

  • Numărul cazului;
  • Persoane responsabile în execuția cazului.

Modificarea importanței cazului se poate face acționând icoana specifică, săgeata colorată din stânga numărului cazului 

După salvare formularului utilizatorul e redirecționat către pagina Confirmare înregistrare date, unde vom face validarea datelor introduse. Dacă dorim să modificăm vreuna din datele introduse, vom apăsa pe butonul verde rotund de Editare, care ne va întoarce înapoi în pagina de introducere date unde vom putea face modificările.

Solicitarea trebuie sa conțină datele obligatorii, conform Regulamentului CE 574/2018.

Utilizatorul va putea valida datele introduse pentru punctul de lucru prin apăsarea butonul de trimitere care va publica datele în registrul European.

Utilizatorul verifică toate datele introduse pentru a le valida și pentru a putea fi înregistrate în registrul European al operatorilor economici. Vizualizarea tuturor datelor introduse se realizează prin apăsarea în mijlocul documentului.

Dacă toate datele au fost introduse corect se trimite solicitarea de înregistrare a utilajului prin apăsarea butonului de “Trimitere”  care va deschide o fereastră cu un mesaj de confirmare. ←CUPRINS

Producătorul sau importatorul solicită în Ridis emiterea de coduri de identificare la nivel unitar. Solicitarea trebuie sa conțină datele obligatorii conform Regulamentului CE 2018/574.

După confirmarea datelor este necesară trimiterea cererii.

Platforma “Emitent de ID” așteaptă o zi lucrătoare înainte de generarea codurilor unitare, timp în care utilizatorul poate anula solicitarea.

Solicitare codurilor la nivel unitar în regim de urgență sau cu tipărire

Producătorul poate solicita în Ridis emiterea de codurilor de identificare la nivel unitar în regim de urgență, cu modalitate de livrare electronică sau fizică. Ulterior selectării opțiunilor procesul continuă cu particularizările de rigoare:

 

  • În caz de urgență, codurile sunt generate imediat;
  • Când urgența nu este selectată, codurile sunt generate în 24 de ore lucrătoare de la trimiterea cererii.←CUPRINS  

Descărcarea seriilor unice unitare

Pentru descărcarea seriilor unitare trebuie să intrăm pe cazul respectiv situat în Cazurile mele în secțiunea Generare Serii Unitare. Apoi în pagina Istoric Caz cautăm „Mesaj pentru a raporta emiterea de numere de serie la nivel de pachete unitare” și vom da click în mijlocul acestui document.

După deschidera documentului derulăm în jos către baza acestuia și căutăm linkul de descărcare, cum este cel din imagine marcat cu săgeată roșie. Pentru descărcarea seriilor unitare vom da click pe acel link și seriile se vor descărca în locația presatbilită pe calculator. Documentul este de tip text.

Anulare solicitare

În cazul în care nu  expirat termenul de o zi lucrătoare de când a fost trimisă solicitarea de generare a codurilor unice, solicitarea se poate anula.

Starea cazurilor de tip “Generare serii unitare”

Cazurile de tip “Generare serii unitare” pot avea 3 stări care semnifică:

    • Nou– cazul a fost creat, dar:
      • nu au fost introduse date,
      • au fost introduse date, dar nu s-a apăsat butonul „Salvează”;
      • au fost introduse date, au fost salvate, dar nu s-a apăsat butonul „Trimite”
    • Deschis – cazul a fost creat, s-au completat datele necesare, datele au fost salvate și s-a apăsat butonul „Trimite”;
    • Închis– cazul a fost creat si trimis:
      • după trecerea intervalului de 24 de ore, seriile unitare au fost emise
      • datele validate si trimise nu au fost corecte, și seriile nu au putut fi emise
      • utilizatorul a anulat cererea în intervalul de 24 de ore din momentul în care a fost trimisă.

Managementul Generării de serii unice agregate

Acest caz de utilizare tratează procesul de generare a identificatorilor unitari de către producătorii produselor din tutun.←CUPRINS  

Solicitare identificatori de nivel agregat

Producătorul sau importatorul solicită către CNIN eliberarea de coduri unice agregate.

Înainte de a fi redirecționat către formularul de generare serii unice, este necesară acceptarea termenilor și condițiilor de înregistrare.

După acceptarea acestora, în partea de sus, se poate observa tipul cazului, starea cazului (nou, deschis, închis), persoana care a creat cazul și data creării acestuia. Mai jos observăm un exemplu de completare a datelor obligatorii în urma carora butonul Salvează a devenit activ.

În partea dreaptă sus există butonul de închidere a cazului care redirecționează utilizatorul către pagina cu lista de cazuri. 

În panoul din stânga se regăsesc detalii legate de caz precum:

  • Numărul cazului;
  • Persoane responsabile în execuția cazului.

Modificarea importanței cazului se poate face acționând icoana specifică, săgeata colorată din stânga numărului cazului 

După salvare formularului utilizatorul e redirecționat către pagina Confirmare înregistrare date, unde vom face validarea datelor introduse. Dacă dorim să modificăm vreuna din datele introduse, vom apăsa pe butonul verde rotund de Editare, care ne va întoarce înapoi în pagina de introducere date unde vom putea face modificările.

Solicitarea trebuie sa conțină datele obligatorii, conform Regulamentului CE 574/2018.

Utilizatorul va putea valida datele introduse pentru seriile agregate prin apăsarea butonul de trimitere care va publica datele în registrul European.

Utilizatorul verifică toate datele introduse pentru a le valida și pentru a putea fi înregistrate în registrul European al operatorilor economici. Vizualizarea tuturor datelor introduse se realizează prin apăsarea în mijlocul documentului.

Dacă toate datele au fost introduse corect se trimite solicitarea de înregistrare a utilajului prin apăsarea butonului de “Trimitere”  care va deschide o fereastră cu un mesaj de confirmare. ←CUPRINS

Platforma “Emitent de ID” așteaptă o zi lucrătoare, timp în care utilizatorul poate anula solicitarea.

Solicitare codurilor la nivel agregat în regim de urgență sau cu tipărire

Producătorul poate solicita în Ridis emiterea de codurilor de identificare la nivel agregat în regim de urgență, cu modalitate de livrare electronică sau fizică. Ulterior selectării opțiunilor procesul continuă cu particularizările de rigoare:

 

  • În caz de urgență, codurile sunt generate imediat;
  • Când urgența nu este selectată, codurile sunt generate în 24 de ore lucrătoare de la trimiterea cererii; ←CUPRINS  

Descărcarea seriilor unice agregate

Pentru descărcarea seriilor agregate trebuie să intrăm pe cazul respectiv situat în Cazurile mele în secțiunea Generare Serii Agregate. Apoi în pagina Istoric Caz cautăm „Mesaj pentru a raporta emiterea de numere de serie la nivel agregat” și vom da click în mijlocul acestui document.

După deschidera documentului derulăm în jos către baza acestuia și căutăm linkul de descărcare, asemănător cu cel de Descărcarea seriilor unice unitare. Pentru descărcarea seriilor unitare vom da click pe acel link și seriile se vor descărca în locația presatbilită pe calculator. Documentul este de tip text.Descărcarea seriilor agregate

Anulare solicitare

În cazul în care nu  expirat termenul de o zi lucrătoare de când a fost trimisă solicitarea de generare a codurilor unice, solicitarea se poate anula.

Starea cazurilor de tip “Generare serii agregate”

Cazurile de tip “Generare serii unitare” pot avea 3 stări care semnifică:

    • Nou– cazul a fost creat, dar:
      • nu au fost introduse date,
      • au fost introduse date, dar nu s-a apăsat butonul „Salvează”;
      • au fost introduse date, au fost salvate, dar nu s-a apăsat butonul „Trimite”
    • Deschis – cazul a fost creat, s-au completat datele necesare, datele au fost salvate și s-a apăsat butonul „Trimite”;
    • Închis– cazul a fost creat si trimis:
      • după trecerea intervalului de 24 de ore, seriile agregate au fost emise
      • datele validate si trimise nu au fost corecte, și seriile nu au putut fi emise
      • utilizatorul a anulat cererea în intervalul de 24 de ore din momentul în care a fost trimisă.